مقالات تخصصی و پژوهشی ایران پمپ

بهترین کمپرسور باد برای آرایشگاه

آپدیت شده در: 05 آذر 1401

کمپرسور ها یکی از ضروری‌ ترین قطعات در بسیاری از دستگاه‌ ها و ابزارهای پنوماتیک هستند. کاربردهای این دستگاه‌ها آنقدر گسترده است که امروزه نه تنها صنایع، بلکه کلیه‌ی مشاغل از آنها در موارد گوناگون استفاده می‌کنند. علاوه بر این، انواع مختلف کمپرسور های باد در سایز های مختلف کاربردهای این دستگاه‌ها را گسترده‌تر کرده‌ است. به طوری که حتی در تجهیزات ظریف و حساس نیز از آن‌ها استفاده می‌شود. در این مطلب این دستگاه‌ها را در تجهیزات آرایشگاه‌ها بررسی خواهیم کرد.

کمپرسورهای باد در بسیاری از دستگاهها و ابزارهای پنوماتیک آرایشگاه‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند و در موارد مختلف، به ویژه اسپری‌های رنگ و ابزارهای مخصوص جهت زدودن ضایعات مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه چند نمونه‌ از مهمترین دستگاه‌ها و ابزارهای آرایشگاهی را که نیروی خود را از کمپرسورهای باد دریافت می‌کنند معرفی کرده و به ویژگی‌های هر یک اشاره خواهیم کرد و به دنبال آن اطلاعات مفیدی درباره‌ی بهترین کمپرسور باد برای آرایشگاه ارائه خواهیم داد.

Array

بهترین کمپرسور باد برای آرایشگاه

کمپرسور ها دستگاه‌هایی هستند که با تولید هوای فشرده، نیرو و انرژی لازم برای بسیاری از تجهیزات، دستگاه‌ ها و ابزارهای پنوماتیک را فراهم می‌کنند. یکی دیگر از مشاغلی که در بسیاری از تجهیزات و ابزارهای خود از کمپرسور های باد استفاده می‌کنند، آرایشگاه‌ ها هستند. برخی از مهمترین موارد استفاده از این دستگاه‌ ها عبارت است از:

  1. کمپرسور باد برای اسپری رنگ مو ✅
  2. کمپرسور باد برای زدودن موهای اضافی پشت گردن بعد از کوتاهی ✅
  3.  کمپرسور باد برای دفع ضایعات از محیط آرایشگاه و تمیز کردن آن ✅
  4. کمپرسور باد برای دستگاه‌ های تاتو ✅

با توجه به نقش مهمی که کمپرسور باد برای آرایشگاه‌ دارد، انتخاب بهترین نوع آن از اهمیت زیادی برخوردار است. غالبا معیارهای انتخاب بهترین پمپ باد برای آرایشگاه با سایر مشاغل یکسان است و از جمله‌ی آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

Array

۱– صدای کمپرسور

یکی از مهمترین مواردی که در انتخاب کمپرسور باد برای آرایشگاه‌ باید به آن توجه کرد، میزان سر و صدای دستگاه است. از آن جا که آرایشگاهها محیط‌ های سر پوشیده و غالبا کوچکی هستند، این نکته بسیار مهم به نظر می‌رسد. به ویژه آن که برخی دیگر از دستگاههای مورد استفاده در این حرفه از جمله سشوار ها خود نیز صدای زیادی تولید می‌کنند. لذا وجود یک کمپرسور هوای بی صدا برای آرایشگاه‌ ها می‌تواند در کاهش صداهای حاصل از سایر تجهیزات کمک کند.

۲– میزان فشار

نکته‌ی دیگر در مورد  انتخاب بهترین کمپرسور باد برای آرایشگاه  میزان فشار تولید شده توسط آن است. پیش از انتخاب این کمپرسورها، باید بدانید که فشار ایده‌آل برای تجهیزات و دستگاه‌ها و یا برای تمیز کردن آرایشگاه‌ چقدر است. به نظر می‌رسد فشار حدود ۱۰۰ تا ۱۲۵ Psi برای این حرفه بیش از حد زیاد بوده و می‌تواند مشکلاتی برای افراد به وجود آورد.

لذا حداقل فشار Psi (برای اطلاعات از اینکه psi چیست اینجا کلیک کنید) برای این کار کافی است. اگرچه موارد استفاده‌ی گوناگون از این دستگاه نیازمند فشارهای متفاوتی خواهد بود. برای استفاده از حداقل فشار تولید شده توسط کمپرسور باد برای آرایشگاه می‌توانید از رگلاتور موجود در کمپرسور استفاده کنید.

۳- وزن کمپرسور

بهترین پمپ باد برای آرایشگاه ، پمپ باد پرتابلی است که امکان جابه‌جایی آسان آن وجود داشته باشد. این کمپرسورها در حالی که وزن سبک و ساختاری کوچک دارند، بسیار قدرتمند هستند و غالبا به صورت چند کاره طراحی می‌شوند. وزن سبک کمپرسور باد تاثیر مستقیم بر روی وزن کلی دستگاه داشته و استفاده از آن را برای اپراتور آسان‌تر می‌کند.

هر چه دستگاه سبک‌تر باشد، دقت در جزئیات توسط اپراتور بیشتر خواهد بود و در نتیجه دستگاه عملکرد بهتری خواهد داشت. از جمله این کمپرسور ها میتوان به کمپرسور های باد یخچالی در سایز 10 و 15 لیتر اشاره کرد. همچنین کمپرسور های باد اویل فری که مناسب ترین ساز برای آرایشگاه از 10 لیتر الی 30 لیتر میباشد.

Array

کمپرسور رنگ افشان

یکی از مهمترین ابزارها در تجهیزات آرایشگاه که با استفاده از کمپرسور باد کار می‌کند، قلم رنگ افشان یا پیستوله است که دارای دو قسمت اصلی نگهدارنده‌ی قلم و شلنگ می‌باشد. از آن جا که این دستگاه کاربردهای بسیاری در آرایشگاهها دارد، انتخاب مناسبترین مدل این دستگاه از اهمیت زیادی برخوردار است. مکانیزم این دستگاه متناسب با رنگدانه‌های داخل مخزن آن کار می‌کند؛ در داخل آن سوزنی قرار دارد که هوا و رنگدانه را از طریق نازل به بیرون پخش می‌کند. نازل این افشانه‌ها به دو شکل تولید می‌شود:

تک کاره (Single action): استفاده از این دستگاه بسیار ساده است و کافی است نازل را فشار دهید تا یک جریان ثابت از رنگدانه آزاد شود.

عمل دو گانه (Dual action): این دستگاه‌های آرایشی با عملکرد دوتایی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. این قابلیت امکان کنترل بیشتر صاحبان این حرفه را بر شدت رنگدانه فراهم می‌کند. آن‌ها می‌توانند از این مکانیسم برای تغییر اندازه و کنترل جریان رنگدانه استفاده کنند. اگر به دنبال دستیابی به یک دستگاه آرایشی با عملکرد یکنواخت هستید  نازل دو کاره برای کار شما بسیار ایده‌آل خواهد بود.

مکانیسم کنترل نحوه‌ی حرکت رنگ از طریق افشانه یکی دیگر از ویژگی‌های این دستگاه‌هاست. این قابلیت، رنگ را به سمت نوک نازل هدایت کرده و به فشار کمتری نسبت به سایر تنظیمات دستگاه‌ها نیاز دارد. با به حداقل رساندن فشار، آرایشگرها کنترل بیشتری بر روی اسپری دارند. این قابلیت امکان  دقت در جزئیات و بهبود عملکرد را برای صاحبان این حرفه فراهم می‌کند. در مقابل، نمونه‌هایی از این دستگاه‌ها وجود دارند که به فشار بیشتری نیاز داشته و غالبا به عنوان اسپری رنگ برای برنزه شدن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

Array

مهمترین ویژگی‌ بهترین اسپری رنگ افشان

هنگام انتخاب بهترین کمپرسور باد برای آرایشگاه، فشار باد از اهمیت زیادی برخوردار است. دقت کنید که Psi دستگاه مطابق با معیار‌های تجهیزات آرایشگاه باشد. این معیار نحوه‌ی پخش رنگدانه‌ها توسط دستگاه را کنترل می‌کند. لذا Psi‌های کمتر برای کارهای دقیق‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در صورت استفاده از این دستگاه بر روی صورت، Psi استاندارد 30 تا 40 است. اگر از این دستگاه روی بدن استفاده می‌کنید، به دنبال کمپرسوری باشید که بتوانید Psi آن را تغییر دهید. معمولا مناسب‌ترین Psi برای بدن، 70 است.

کنترل سیستم فشار هوا یکی از مهمترین ویژگی‌های این دستگاه‌هاست. برخی از این دستگاه‌ها دارای ۳ سیستم کنترل فشار هوا بوده و امکان تغییر شدت آن را در موارد استفاده‌ی گوناگون از دستگاه فراهم می‌کنند.

چک لیست افزایش طول عمر پمپ باد در آرایشگاه

علاوه بر اسپری‌های رنگ افشان که غالبا برای آرایش صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند، یکی دیگر از موارد استفاده از کمپرسور های‌ باد در آرایشگاه‌ها، زدودن موهای گردن مشتریان و دور کردن آن‌ها از محل کار، دستگاه مو زنی (موزر)، قیچی و سایر تجهیزات است. لذا یک کمپرسور هوا برای تمیز کردن در آرایشگاه می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد. با این حال، مهمترین نکته برای استفاده‌ی کارآمد از این دستگاه‌ ها، نحوه‌ی نگهداری از آنهاست.

به ویژه آن که در این مشاغل، امکان خراب شدن و آسیب دیدن کمپرسور باد برای آرایشگاه‌ به دلیل نفوذ مو در آن‌ها وجود دارد و می‌تواند مشکلاتی به وجود آورد. اما رعایت چند نکته‌ی کاربردی و ساده  به شما کمک کند تا بتوانید به آسانی از کمپرسور باد در آرایشگاه خود استفاده کرده و با نگهداری درست از آن، عمر مفید دستگاه را افزایش دهید.

برخی از مهمترین این موارد عبارت‌اند از:

۱– پمپ باد را بالاتر از سطح زمین نگه دارید

مهمترین نکته برای استفاده‌‌ی درست از پمپ باد آرایشگاه و افزایش طول عمر دستگاه، اطلاع از نحوه‌ی استفاده از آن است. بعضی از آرایشگرها به منظور زدودن ضایعات، کمپرسور هوا را مستقیماً روی زمین در محل کار خود نگه می‌دارند. اگرچه ممکن است این بهترین، موثرترین و ساده‌ ترین راه استفاده از این دستگاه‌ها به نظر برسد.

اما با این کار، کمپرسور هوا در معرض گرفتگی قرار می‌گیرد(احتمال ورود خورده مو ها به داخل موتور کمپرسور باد افزایش میابد) و به مرور زمان از کار می‌افتد. راه حل مناسب این است که برای استفاده از دستگاه، آن را کمی از کف زمین بالاتر نگه دارید تا از تماس مستقیم دستگاه با ضایعات جلوگیری شود. به عنوان مثال می‌توانید کمپرسور را روی یک قفسه قرار دهید. فقط اطمینان حاصل کنید که قفسه به اندازه‌ی کافی توان لازم برای نگه داشتن کمپرسور هوا را دارد، زیرا این دستگاه‌ها می توانند بسیار سنگین باشند.

۲– زدودن و تمیز کردن موهای زمین به صورت مداوم

جارو کردن، زدودن و تمیز کردن موها در طول روز یکی از مهمترین اقدامات پس از هر کار توسط آرایشگاه‌هاست. با استفاده از این دستگاه حتی اگر برخی از موها و ضایعات مدت زمان طولانی زمین آرایشگاه را آلوده کرده‌اند، می‌توان به راحتی آن‌ها را تمیز کرد. اگرچه جارو کردن موها اغلب راه حل مفیدی است اما بسیار زمان‌ بر خواهد بود. با استفاده از کمپرسور باد در آرایشگاه می‌توان به راحتی این مشکل را حل کرد و زمین و محیط آرایشگاه را به سادگی و به طور مداوم تمیز نگه داشت.

۳– بعد از یک روز طولانی و پر کار، مرتباً فیلتر کمپرسور را تمیز کنید

اگر می‌خواهید کمپرسور باد آرایشگاه خود را در وضعیت مناسب نگهداری کنید، باید آن را بعد از هر بار استفاده از هر گونه آلودگی تمیز کنید. کافی است قسمت مکش دستگاه را بررسی کرده و در صورت لزوم تمیز کنید. اگر از کمپرسور باد یخچالی استفاده میکنید ،یادتان باشد که هر 6 ماه یکبار روغن کمپرسور را تعویض نمایید.

همچنین باید فیلتر را طبق دستورالعمل بشورید و یا تعویض کنید. علاوه بر این، هر 2 هفته برای تخلیه آب از مخزن اقدام نمایید. در غیر این صورت، آب می‌تواند باعث ایجاد خوردگی در کمپرسور هوای شما و به دنبال آن منجر به مشکلات اساسی شود.

برای راحت تر بودن هم میتوانید از کمپرسور باد اویل فری (بدون روغن) استفاده کنید تا دیگر نیازی به تعویض روغن نداشته باشید. چنانچه مشتری های شما زیاد هستند و به صورت دائمی از فشار باد استفاده میکنید، در صورتیکه موتور دستگاه داغ شد-بهتر است 15 دقیقه به پمپ باد آرایشگاه استراحت دهید و مجدا به ادامه کار بپردازید.

چنانچه هر سوالی درباره کمپرسور باد آرایشگاهی دارید در قسمت نظرات محرح کنید تا در اسرع وقت پاسخ دهیم.امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

بهترین کمپرسور باد برای آرایشگاه

من متخصص و پژوهشگر در زمینه هوای فشرده و انواع کمپرسور باد هستم و سعی می کنم تا جدیدترین و کارامدترین اطلاعات را در خصوص صنعت هوای فشرده با شما به اشتراک بگذارم.

نوشته های مشابه

‫11 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سوالی ندارید؟