راهنما

سوالاتی که قبل از خرید کمپرسور باد باید بپرسید

آپدیت شده در: 01 اردیبهشت 1401

کمپرسور هوا یکی از وسایلی است که در کارگاه های صنعتی و مصارف خانگی طرفداران زیادی دارد. برخی افراد برای کاهش هزینه ترجیح می دهند که یک کمپرسور باد دست دوم خریداری کنند تا پول بیشتری صرفه جویی کنند. اگر شما هم قصد انجام این کار را دارید به شما توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید چرا که می تواند به شما کمک زیادی در این زمینه بکند. بعد از خواندن این مقاله می توانید تصمیم قطعی خود را بگیرید که چه نوع کمرپسور بادی مناسب کارتان است و آیا کمپرسور باد دست دوم بخرید یا نو؟

مسئله ای که در این زمینه وجود دارد، این است که گاهی خرید کمپرسور باد دست دوم می تواند برای شما هزینه های بیشتری در پی داشته باشد! این مسئله گاهی ممکن است باعث ضرر مالی زیادی به شما بشود.

چه سوالاتی قبل از خرید کمپرسور هوا از خود بپرسیم؟

Array

سوالات قبل از خرید کمپرسور که در ادامه به آن ها می پردازیم را از خود بپرسید. این سوالات به شما کمک می کنند که تصمیم قطعی خود را راحت بگیرید. این سوالات به شما ذهنیت شفافی در این زمینه می دهد.

Array

مهمترین سوالات قبل از خرید کمپرسور باد

  1. کمپرسور باد را برای چه کاری نیاز دارم؟
    یکی از مهمترین موارد این است که بدانید چه نوع کمپرسور بادی جوابگوی نیازتان است.بهترین راه استفاده از تجربه افرادی است که قبل از شما برای کاری مشابه با کار شما کمرپسور باد تهیه کرده اند.
  2. چه مقدار هوای فشرده نیاز دارم؟
    قبل از خرید کمپرسور باد باید محاسبه کنید و مقدار فشار هوای مورد نیازتان را بدست آورید.
  3. آیا کمپرسور روغنی بخرم یا بدون روغن؟
    چنانچه شغلتان حساس است مانند دندانپزشکی،کارهای بیمارستانی ، بسته بندی مواد غذایی و….. حتما از کمپرسور باد اویل فری استفاده کنید. اگر برای مصارف غیر حساس نیاز به کمپرسور باد دارید ، میتوانید از نمونه های روغنی استفاده کنید.
  4. کمپرسور باد صدا دار یا بدون صدا؟
    اگر در محیط مسکونی میخواهید کار کنید ، بهتر است از کمسور های بدون صدا / سایلنت استفاده کنید. در غیر اینصورت کمپرسور های صدا دار را هم میتوانید انتخاب کنید.
  5. کمپرسور باد ثابت یا متحرک باشد؟
    چنانچه قصد جابه جایی مداوم کمرپسور باد را دارید بهتر است از نمونه های چرخدار استفاده کنید . در غیر اینصورت میتوانید از کمپرسور ایستاده یا بدون چرخ استفاده نمایید.
  6. برق مصرفی تکفاز باشد یا 3 فاز؟
    اگر در مناطق صنعتی میخواهید از کمپرسور باد استفاده کنید ، توصیه میکنیم از مدلهای 3 فاز استفاده کنید. در غیر اینصورت میتوانید انواع مدلهای تکفاز را انتخاب کنید.
  7. نیاز به فشار باد دائمی دارم یا لحظه ای؟
    معمولا کارگاههای تولیدی و کارخانجات به دلیل لاینکه در چندین شیف کار میکنند ، نیاز به هوای فشرده دائمی دارند که توصیه میشود از کمپرسور باد دائم کار مانند انواع کمپرسور اسکرو استفاده کنند.اگر به هوای فشرده دائمی نیاز ندارید میتوانید انواع مدلهای سیلندری، تسمه ای یا اویل فری را انتخاب کنید.
  8. کمپرسور باد گارانتی دار بخرم یا بدون گارانتی؟
    سوالی که قبل از خرید کمرسور باد از فروشنده باید بپرسید ، بحث گارانتی داشتن و در دسترس بودن قطعات یدکی کمپرسور باد میباشد. فرض کنید کمرپسور بادتان بنا به دلایلی دچار مشکلی میشود و نیاز دارید تا یک قطعه را تعویض کنید. چنانچه این قطعه موجود نباشد دیگر نمیتوانید با کمرپسور کار کنید و باید یک کمپرسور باد دیگر  خریداری نمایید.
    توصیه ما خرید کمرپسور های باد ایرانی با گارانتی میباشد تا در آینده دچار مشکل نشوید.

برای چه کاری می خواهید از کمپرسور باد استفاده کنید؟

میزان اهمیت کار شما بسیار مهم است. یکی از مشکلات شایع کمپرسور های باد نامناسب با کار شما این است که زود به زود خراب می شوند و برای تعمیر آن ها گاهی یک هفته زمان لازم است! آیا هر روز می خواهید از کمپرسور خود استفاده کنید و بدون آن نمی توانید کار خود را انجام دهید؟

اگر جواب شما بله به سوال بالا است به شما توصیه می کنیم که یک کمپرسور باد نو بخرید چرا که کار شما از اهمیت بالایی برخوردار است.

آیا توقع کارایی یک کمپرسور نو را دارید؟

یکی از مشکلاتی که افراد بعد از خرید کمپرسور هوا دست دوم با آن مواجه می شوند، این است که کمپرسور آن ها دارای کارایی یک کمپرسور نو نیست که امری کاملا طبیعی است! اصطحلاک برخی از کمپرسورها بالا است و بعد از مدتی بصورت کامل کارایی خود را از دست می دهند.

اگر کارایی کمپرسور هوا برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، پرداخت هزینه بیشتر برای خرید یک کمپرسور نو امری کاملا عاقلانه است.

Array

کمپرسور چینی دست دوم، آیا ضرر مالی بیشتری برای من نیست؟

متاسفانه جنس های چینی که در بازار ایران وجود دارند از کیفیت خوبی برخوردار نیستند! همین موضوع باعث می شود که شما در این زمینه دچار شک شوید که آیا کمپرسور چینی بخرید یا خیر؟ چنانچه قصد خرید کمپرسور باد چینی دست دوم را دارید حتما تاما موارد را به درستی برسی کنید.(برای اطلاع از چگونگی خرید کمپرسور باد دست دوم اینجا کلیک کنید.)

توصیه ما به شما این است که تحت هیچ شرایطی این کار را نکنید چرا که هزینه تعمیر و نگهداری این کمپرسور گاهی ضرر بسیار بزرگ تری برای شما دارد.

یکی از مشکلات شایع در بین کمپرسور هوای چینی این است که سر و صدای زیاد و آزاردهنده ای دارد، برای همین مخاطبان کمی از آن استفاده می کنند. همچنین به علت کیفیت پایین این کمپرسور ها شما دچار مشکلاتی از قبیل روغن ریزی دستگاه می شوید. جالب است بدانید که این مشکل احتمالا در ماه های اول اتفاق می افتد!

قیمت پایین این کمپرسورها نسبت به کمپرسور های آلمانی و ایتالیایی بی علت نیست و اصلی ترین دلیل آن کیفیت پایین مواد اولیه بکار رفته در آن است.

Array

مقایسه دقیق بین کمپرسور هوا چینی و ایتالیایی

سوالات قبل از خرید کمپرسور باد برای خیلی از افرادی که قصد خرید کمپرسور باد را دارند، پیش می آید و می خواهند تفاوت های اجناس و علت های آن را بدانند. ما در این بخش مقاله جامع به شما کمک می کنیم که مقایسه دقیقی بین کمپرسور های چینی و ایتالیایی داشته باشید!

تفاوت در قیمت کمپرسور ها

یکی از سوالات قبل از خرید کمپرسور که برای افراد معمولا پیش می آید تفاوت قیمت بین کمپرسور باد چینی و ایتالیایی است. همانطور که احتمالا خودتان هم می دانید، کمپرسور ایتالیایی به علت مرغوبیت بیشتر دارای قیمت نسبتا بالاتری است نکته ای که باید در نظر بگیرید، این است که این تفاوت اندک در قیمت کاملا ارزش دارد.

همانطور که در بالاتر هم به آن اشاره کردیم، ارزانی کمپرسورهای باد چینی بی علت نیست و دلیل اصلی آن قطعات نامرغوب و بی کیفیتی است که در ساخت آن بکار رفته است. این کیفیت پایین باعث می شود که شما هزینه بالایی برای تعمیر و نگهداری بپردازید که عاقلانه نیست.

Array

دقت در مونتاژ دستگاه

یکی از موارد بسیار مهم که باید در هنگام خرید کمپرسور هوا به آن توجه داشته باشید، میزان دقت در مونتاژ دستگاه است. مونتاژ دستگاه شما بسیار مهم است که بصورت حرفه ای و اصولی انجام شده باشد.

در کمپرسور های چینی مدت زمان مونتاژ دستگاه بسیار کم است و همین موضوع میزان دقت را کاهش می دهد. معمولا تولیدی های چینی برای کاهش هزینه های خود این زمان را پایین می آورند.

در آن سوی قضیه، کمپرسور های ایتالیایی با دقت بیشتری مونتاژ می شوند. این دقت بیشتر باعث افزایش زمان مونتاژ و در نتیجه باعث افزایش قیمت کمپرسور هوا ایتالیایی می شود.

Array

میزان صدا در هنگام کار

اگر می خواهید که از کمپرسور باد خود استفاده طولانی مدتی داشته باشید، باید به میزان صدای دستگاه در هنگام کار قبل از خرید، توجه داشته باشید. متاسفانه کمپرسور های چینی دارای صدای زیادی هستند که باعث اذیت و آزار شخصی می شوند که در حال استفاده از آن هاست.

در مقابل کمپرسور هوا ایتالیایی که با قطعات مرغوبی ساخته شده است، صدای کمتری دارد. دستگاه های ایتالیایی با وجود صدای کم، قدرت بیشتری نسبت به دستگاه های چینی دارند، همین موضوع هم باعث محبوبیت آن ها شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع کمپرسور به این لینک مراجعه کنید.

به این نکات دقت کنید:

نکاتی که برای توجه بیشتر در ادامه به آن ها می پردازیم به شما کمک می کنند که دید بهتری داشته باشید.

اگر شما از کمپرسور چینی استفاده کنید به احتمال زیاد در هنگام کار دچار مشکل خواهید شد. اگر شما بتوانید حتی با کمک نمایندگی و بدون هیچ هزینه ای دستگاه را تعمیر کنید، چگونه می توانید کار مشتری خود را با چند روز تاخیر تحویل دهید؟

آیا می دانید که باید هزینه های کارگران را که چند روز کامل بیکار هستند، بپردازید؟ به شما توصیه می کنیم که قبل از خرید با یکی از همکاران خود که از این دستگاه ها استفاده کرده است، مشورت کنید.

کمپرسور باد ایران پمپ

شرکت ایران پمپ ،تولید کننده کمپرسورهای باد بدون صدا و لرزش در ایران میباشد.ما در این شرکت سعی کردیم تا با استفاده از متریال درجه یک و دانش فنی بالا،محصولی را تولید نماییم که کاملا مناسب هر کاربری باشد.

یکی از مشکلات کمپرسورهای ایتالیایی قیمت بسیار زیاد این دستگاه میباشد.اما شرکت ایران پمپ با استفاده از قطعات با کیفیت و درجه یک موفق به تولید کمپرسورهای باد بدون صدا شده است که از لحاظ عملکرد و طول عمر مشابه کمپرسورهای ایتالیایی میباشد.محصولات این شرکت دارای گارانتی یکساله بدون قیدو شرط هستند.در صورتیکه نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص کمپرسورهای ایران پمپ دارید میتوانید به وب سایت فروشگاهی به ادرس irancompressor.comمراجعه نمایید.

Array

ایران پمپ ⭐ مرجع معرفی انواع کمپرسور و پمپ باد

نوشته های مشابه

‫13 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سوالی ندارید؟