مقالات تخصصی و پژوهشی ایران پمپ

قیمت قطعات کمپرسور باد ایرانی برای کولر گازی

آپدیت شده در: 01 تیر 1401

کمپرسور باد را می‌توان یکی از اصلی‌ترین دستگاه‌ و قطعاتی به شمار آورد که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در محصولات ایران پمپ  از کمپرسور‌های خوب و مرغوبی استفاده شده که در افزایش کیفیت دستگاه تاثیر بسیار زیادی داشته است. قیمت قطعات کمپرسور باد ایرانی نیز در افزایش قیمت محصولات این شرکت بی تاثیر نبوده است. اما می‌توان گفت به نسبت کیفیت، محصولات ایرانی قیمت ارزانی دارد.

کمپرسور باد و نقش آن در افزایش کیفیت کولری گازی

کولر گازی از جمله دستگاه‌هایی است که به دستگاه کمپرسور باد نیاز دارد. انواع مختلف کولر‌های گازی در بازار موجود است که برای خرید آن‌ها باید به موارد مختلفی از جمله موقعیت جغرافیایی توجه کرد. کمپرسور باد در کولر‌های گازی نحوه عملکرد آن‌ها را مشخص می‌کنند؛ کولر گازی پیستونی برای نواحی گرم به مانند جنوب کشور مناسب است و از طرفی کمپرسور روتاری برای مناطق مرطوب و سردسیر مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این رو قبل از توجه به قیمت قطعات کمپرسور باد  باید به موارد دیگر به مانند نوع آب و هوا و موقعیت مکانی توجه شود.

کولر‌ گازی دارای بخش و قسمت‌های مختلف است اما از جمله مهمترین بخش‌های کولر گازی قطع به یقین کمپرسور و کندانسور است. کمپرسور برای فشردن کردن گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد و به نوعی می‌توان گفت وظیفه‌ی چسباندن مولکول‌های گاز را به عهده دارد. گاز فشرده شده در مرحله‌ی بعد وارد کندانسور شده و در این قسمت گاز به طور کامل به مایع سرد و خنکی تبدیل می‌شود.

اگر بخواهیم کولر‌های گازی را بر اساس کمپرسور‌های استفاده شده در آن دسته بندی کنیم شامل سه قسمت مختلف می‌شود. که عبارت انداز: کمپرسور پیستونی، کمپرسور روتاری و کمپرسور اسکرال که در ادامه در مورد هر کدام از آن‌ها توضیحاتی را بیان می‌کنیم.

کمپرسور پیستونی کولر گازی برای مناطق گرم و خشک مناسب است

کمپرسور پیستونی را می‌توان قدیمی ترین سیستم خنک کننده به حساب آورد که از آن در کولر‌های مختلف بهره می‌گیرند. پیستون و سیلندر از جمله مهم ترین قطعاتی است که در این نوع از کمپرسور باد استفاده می‌شود. در کمپرسور، حرکات رفت و برگشتی پیستون سبب می‌شود تا گاز مبرد موجود در کمپرسور وارد سیلندر شده تا با فشار به بخش‌های دیگر انتقال یابد. ظرفیت این کمپرسور‌ها 18000 تا 36000 است که بیشتر از آن در مناطق جنوبی که هوای گرمی دارد استفاده می‌کنند چرا که این سیستم در تولید هوای خنک بسیار عملکرد خوبی دارد.

اما در مقابل تمام مزیت هایی که این نوع کمپرسور در کولر‌های گازی دارد معایبی نیز از آن دیده شده که از مهم ترین آن ها می‌توان به صدای زیادش اشاره کرد. اما می‌توان این صدا را با استفاده از صداگیر‌هایی کاهش داد. با تمامی این تفاسیر می‌توان گفت که در لیست قیمت قطعات کمپرسور باد ایرانی، کمپرسور پیسونی قیمت مناسبی دارد و علاوه بر قیمت مناسب، این کمپرسور دارای مزیت و کاربرد‌های مختلف است.

کمپرسور روتاری کولر گازی برای مناطق گرمسیر

استفاده از کمپرسور روتاری در انواع مختلف کولر‌های گازی بسیار رواج دارد. دلیل این موضوع می‌تواند خصوصیات و ویژگی‌های منحصر به فرد آن باشد. از این دستگاه می‌‌توان در محیط‌هایی که نیاز به حجم زیادی از فشار بالا است، استفاده کرد. کمپرسور روتاری این قابلیت را دارد که ظرفیت 7000 تا 36000 هزار را تولید کند و از مزیت‌های منحصر به فرد آن می‌‌توان به گردش 360 درجه‌ای تیغه‌های آن اشاره کرد.

پس از آن که مبرد داخل کمپرسور روتاری می‌شود، به وسیله‌ی تیغه‌هایی که با سرعت و به طور مداوم در چرخش هستند، به سمت قسمت خروجی انتقال می‌یابد. با توجه به قابلیت‌ها و عملکردی که دستگاه دارد می‌توان از آن در مناطق سردسیر و یا مرطوب استفاده کرد. کولر گازی روتاری از جمله بهترین کولر‌های گازی است که می‌توان از آن در شمال کشور بهره گرفت.

کولر گازی اسکرال بازدهی بسیار بالایی دارد

از جمله دیگر کمپرسور‌هایی که می‌توان در کولر‌های گازی از آن‌ها بهره گرفت، بدون شک کمپرسور اسکرال است. این کمپرسور مزیت متمایزی و ویژه‌ای دارد و آن هم بازدهی دستگاه است. کمپرسور اسکرال حدود 25 درصد بیشتر از کمپرسور‌های دیگر بازده ای دارد اما همین امر سبب افزایش قیمت این نوع کمپرسور شده است. از این رو در لیست قیمت قطعات کمپرسور باد ایرانی هر گاه نام کمپرسور اسکرال در میان باشد، قیمت محصول نیز افزایش می‌یابد.

سخن پایانی

کولر‌های گازی برای عملکرد بهتر به کمپرسور‌ها نیاز دارند که در آن‌ها معمولا از سه نوع کمپرسور پیستونی، روتاری و اسکرال استفاده می‌شود. برای خرید و بازدید از محصولات دیگر به سایت ایران پمپ مراجعه کنید.

قیمت قطعات کمپرسور باد ایرانی برای کولر گازی

من متخصص و پژوهشگر در زمینه هوای فشرده و انواع کمپرسور باد هستم و سعی می کنم تا جدیدترین و کارامدترین اطلاعات را در خصوص صنعت هوای فشرده با شما به اشتراک بگذارم.

نوشته های مشابه

‫16 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سوالی ندارید؟